Thursday 11 November 2010

Pencarian...

 nukilan rasa dari hati yang sendu yang pertama kali kulakarkan utk majalah KISAS..
suatu tika dulu menyapa ingatan...kenangan yang tercipta bersama teman2..begitu indah..
seperti katamu " di antara seribu kebaikan yang diserlahkan mungkin terselit sebutir keburukan yang bisa menghapuskan jutaan kebaikan itu...dan di antara ribuan keburukan yang ditunjukkan tidak mustahil terselit sebutir kebaikan yang boleh melenyapkan keburukan pada pandangan manusia.."

Tuhan..
Kau duga imanku dengan kegagalan
Kau uji taqwaku dengan kekecewaan
dengan lagu sendu
ku bisik pada hati
ku seru pada diri
seiring denyut jantung dan nadi
aku mencari 
pengertian kehidupan
akhirnya...
dalam keretakan hati yang resah
ketika menghabiskan satu perjalanan
menerusi serpihan hati yang berselerak
ku temui diriku
aku mula mengenal
siapa aku dibumiMu
Ya Illahi..
sesungguhnya..
aku tegak dengan izinMu
aku hidup atas rahmatMu
aku merasa atas nikmatMu
semuanya ini 
berkat kebesaranMu...Tuhan

(hkUmiAfif)

1 comment:

CikguZue said...

salam kak Latifah,
buat sekian kalinya zue catatkan komen di sini, tapi tak tahulah mengapa, macam tak termasuk komen ni dlm entry2 akak. mungkin setting xbetul agaknya. yg ini pun kalau berjaya, zue doakan akak sentiasa bahagia di sana. kalau ke KISAS sampaikan salam buat sesiapa yg masih ingat. Tapi rasanya sapalah yg ingat kat zue ni...hehe...salam jua buat abang Shidi, Kamalia, Shahmie dan adik ...yg mungkin dpt adik??? hehe...