Monday 21 February 2011

aku dan pakcik guard..

pagi ni..tetiba aku teringat dialog aku dengan pakcik guard..di jumaat yang lalu

pakcik guard: emmm ini kereta Dr. ke?
aku : ye..betul ..kenapa cik?
pakcik guard: nasib baik Dr. ada kat sini..saya ingat dah nak saman ni..
aku : ohhh..minta maaflah pakcik..saya park kat sini..selalu tak de masalah
pakcik guard: tu la..hari ni ada yg complaint sbb tu saya kena keluarkan surat saman ni
aku: ye ke..minta maaf ye
pakcik guard: tak pe la..saya tak jadi saman sbb Dr. ada
aku: terima kasih pakcik
(....pakcik tu beredar ke kereta sebelah pula..)
aku:: pakcik nak saman kereta tu ke?
pakcik guard: saya terpaksalah Dr. sbb tuannya tak de..lagipun dia buat salah ni..
aku: ohhh kalau cam tu pakcik kena juga saman saya..sbb saya juga buat salah macam kereta sebelah ni..kesian kat ownwer kete ni..
pak cik guard: (sambil merenung aku..dan memandang kertas saman tu..lama berpikir gamaknya...sambil tersenyum dia kata: emmmm... kalau camtu hari ni saya tak saman lah..dua2 kete ni..)
aku:..(dlm hatiku berbisik..kenapa pula tak jadi..terus aku cakap..)terima kasih pakcik
pakcik guard: sama2..tp lain kali jgn parking kat sini ya Dr...

... aku berfikir.. lama..kenapa????

No comments: