Tuesday 12 June 2012

setitis sifat ego

my dearest ..shahmie, kamilia, ayman, May Allah SWT continue shower upon you more blessings and the entire ummah as well insyaAllah
i am really sorry because of my tight schedule i have not been able with you sometimes a while but there is something so much i want to share with you all and i must say that there is so much i wanna experience with you dearest.. 
i woke up this morning with this such beautiful word from dr zaharudin..please have it in your mind okay..
“Ramai yang enggan membuka buku dan membaca tulisan seseorang individu kerana merasakan dirinya tidak layak untuk membaca dan melihat luahan ilmu daripada seorang yang dianggap lebih rendah daripadanya.

“Ramai juga yang enggan mendengar ulasan kebaikkan daripada seorang individu lain hanya kerana menyangka dirinya lebih mengetahui. Dan begitulah terbantutnya proses ilmu itu hanya kerana setitis sifat ego yang ada dalam diri”

“Ego sebenarnya akan menjadikan seseorang itu semakin ‘tidak pandai’. Lebih malang lagi, ego akan menjadikan dirinya ujub dan rasa hebat pada matanya sendiri sahaja, namun ia kelihatan ‘bodoh’ pada pandangan ramai. 
Ya Allah, jauhilah kami daripada tergolong dalam kumpulan ini.’

No comments: