Wednesday 11 May 2011

Takdir yang Dia tuliskan buatku..

Hari ni kuberbicara….
    bicara yang amat halus…
       dari hatiku yang tulus...


            kukatakan pada diriku…
tahukah engkau betapa sayangnya Dia padamu

      betapa sayang dan rinduNya padamu
kukatakan pada diriku..
    kurasakan  dan kunikmati rasa kasih sayang dan rinduNya padaku

kukatakan lagi..
    Aku yakin akan kasihnya...aku redha segalanya..

          kerna kutahu rindunya Dia padaku hingga dibiarkan aku merayu-rayu meminta padaNya..
       mengharap padanya yang Esa..
          agar makin kukuh kasihku padaNya..
             agar aku tidak  berputus asa…
     

kerna kujuga tahu…
     aku perlu yakin akan...
           takdir yang Dia tuliskan buatku….


....duhai Yang Maha Penyayang Lagi Amat Pengasih
limpahilah rahmahMu buatku
lindungilah diriku dalam redhaMu

No comments: