Saturday 23 December 2017

..mohon qawiy dr Tuhan

...saat diri rapuh

Sketsa 1...bila hati tersentuh dgn 'sikap'itu..ia tak mampu dibendung lagi.. Lantas diungkap segala yg dirasa.. Namun sukar rupanya utk dia memahami.. Apatah lagi utk memohon maaf dgn penuh keikhlasan..

Sketsa 2..seringkali hak diri diambil.. dan akan diambil lagi.. tanpa sepatah bicara, tanpa rasa bersalah.. Ya, mungkin tidak perlu dihormati diri ini.. Selayaknya begitu krn ia di maqam sufla..
....
.............
...................
Dan
Hanya DIA..yg Maha Alim..
Akhirnya.. Hanya mampu bermonolog sendiri... maafkan aku.. kerana bukan mudah bagi aku untuk menjadi sehebat isteri- isteri Nabi, terlalu banyak kelemahan diri yang perlu aku perbaiki, membetulkan kelemahan bukan semudah menyedapkan dalam menu masakan, perlukan kesabaran dan doa yang setimpal dengan usaha disepanjang perjalanan ini..  andai kelemahan masih milikku, maafkan aku.. kerana aku manusia biasa yang punya jiwa yang terkadang seakan mudah kecewa, dan kecewa itu aku simpan di hati yang ada cinta dan bila kesan luka itu tak terubat.. aku hanya berdoa agar diberi aku kekuatan dan kesabaran untuk kutempuhi sisa hidup yg berbaki...

No comments: