Monday 28 October 2019

moga sentiasa dirahmatiNya

Apabila usia meningkat, hati makin sensitif, mudah terasa dan merajuk..begitu lah kita dalam meniti usia emas sebelum dijemput Illahi, walaupun sebelumnya kita adalah insan berjiwa kental  dan tidak ambil peduli..
Namun, bila ada insan tempat meluah rasa Di sisi..hidup kita akan lebih indah..
sungguh.. dia insan amat teristimewa
bila sedih mesti cari dia
bila nak buat sesuatu keputusan mesti call dia
bila exhausted dgn tugasan dan karenah anak2 call dia
bila kecewa dgn insan terdekat call dia
dan dia tidak pernah putus asa memberi kata2 semangat
Dia adalah permaisuriku..
Kekadang terasa ditusuk rasa nan gelisah
Pada wajahmu yang menanggung resah
Laut keringatmu yang membanting tenaga
Dan getir mujahadahmu di kelelahan jiwa
Dari buaianku hinggalah dewasa

Kini…
aku terpaku dalam lelah safar kehidupan
Meneguk kesusahan..
ujian demi ujian
entah bilakan reda

emak ayah...
Cuba kupadam hitam yang mencalar semalam
Tika kugamit cerah esok yang masih berbalam
Dan hari-hariku ini….
Yang terus-terusan mencengkam

emak ayah.. apakah aku terlalu
Pada deritamu yang aku relakan
pada jerit batinmu yang aku pekakkan
Pada sengsara jiwamu yang tak pernah…
aku belaikan..

emak ayah.
hanya kata maaf dapat ku bicarakan..
maafkan anakmu ini…
I love you so much…
Ya Allah rahmatilah ampunilah kasihanilah
insan yg teramat aku kasih ini

No comments: